Koła zainteresowań
- Koło informatyczne
- Koło dziennikarskie
- Koło taneczne "Remedy"
- Koło chemiczne
- Chór Gimnazjum
- Koło matematyczne
- Koło teatralne
- Koło Miłośników Kultury Żywego Słowa
- Koło ekologiczno-przyrodnicze
- Koło Badaczy Przeszłości
- Koło "Czyń Dobro"
- Koło szkół partnerskich - język niemiecki
Zrobimy wszystko, aby nasze Gimnazjum było dobrą szkołą. Chcemy, aby każdy uczeń nie tylko czuł się w niej dobrze, lecz przede wszystkim, aby poczuł się dobrym. Naszym zamiarem jest, aby każdy kończący naukę w naszej szkole, mógł sobie powiedzieć: "Jestem dobry we wszystkim, co należy do moich obowiązków, jestem dobry dla swoich bliskich, swego otoczenia, natury, dla kraju, dla siebie, wreszcie ... jestem dobrym człowiekiem".
Fundamentem dobrego wychowania są w naszej szkole sprawdzone wartości ogólnoludzkie, oparte na tradycji chrześcijańskiej, szanujące prawa i wolność człowieka, tolerancję, tradycję, historię i kulturę narodu polskiego, a także innych narodów żyjących w Polsce i poza jej granicami.
Ważną płaszczyzną wychowania w naszej szkole jest regionalizm – szukanie i wzmacnianie więzi z "małą ojczyzną" – tworzenie tożsamości dolnośląskiej.
Nie stworzymy jednak dobrej szkoły bez pomocy rodziców i społeczności lokalnej. Współpracę z rodzicami uważamy za warunek konieczny naszych działań. Nie chcemy zastępować rodziców w ich ważnym dziele wychowania. Jednakże wszędzie tam (jeśli zajdzie taka konieczność) będziemy zapobiegać zaniedbaniom opiekuńczym i wychowawczym.
W samorządzie terytorialnym widzimy partnera i przyjaciela naszych zamierzeń.
Plan wychowawczy naszego Gimnazjum zawarty jest w następujących rozdziałach:
- "Jestem DOBRY w tym co należy do moich obowiązków".
- "Jestem DOBRY dla swoich bliskich i otoczenia".
- "Jestem DOBRY dla środowiska naturalnego".
(Jestem dobry dla natury)
- "Jestem DOBRY dla wspólnoty lokalnej (gminy, powiatu), "małej ojczyzny" (województwa) lub (Dolnego Śląska) "dla Polski".
- "Jestem dobry dla siebie".
- "Jestem dobrym człowiekiem".
Cele i zadania szkoły:
- Realizuje prawa dzieci do kształcenia oraz wychowania i opieki,
- Wspomaga wychowawczą rolę rodziny,
- Dostosowuje treści, metody i organizację nauczania do możliwości psychofizycznych uczniów, umożliwia korzystanie z pomocy psychologicznej i pedagogicznej oraz specjalnych form pracy dydaktycznej,
- umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do ukończenia gimnazjum,
- umożliwia rozwijanie zainteresowań uczniów, realizowanie indywidualnych programów nauczania w ramach obowiązujących przepisów i posiadanych środków,
- zapewnia optymalne warunki rozwoju ucznia zgodnie z zasadami bezpieczeństwa, promocji i ochrony zdrowia,
- Organizuje wewnątrzszkolny system doradztwa oraz zajęcia z wyborem kierunku kształcenia,
- kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające realizowaniu celów i zasad określonych w ustawie, stosownie do wyników szkoły i uczniów.
|